så sant det vart

Och ni som sitter här ibland publiken,
ni tror ni har det trevligt, men
ni ska vara måttligt glada
ni har säkert vattenskada
i kåken när ni kommer hem igen.
(....)*

Idag vart det sant!!

Jag var på jobbet - jo jag jobbar alla dagar i veckan ibland - och deltog  i ett par mycket intressanta dagar om Förintelsen. Dagarna är en förberedelse för en resa i augusti tillsammans med ett gäng ungdomar till Auschwitz.
Givetvis hadejag min mobiltelefon avstängd men när jag slog på den i en paus fanns ett sms från hemmet mobbe. Meddelandet löd: Vi bryter upp taket i lillrummet! Mycket vatten!

Nämnas bör att det omnämnda lillrummet ligger på undervåningen. Ovanför finns köket med sin diskbänk.

Så var det. Så är det. En packning i en rörkoppling har vittrat bort (lagat nu). Vatten har, sannorligt under en viss tid, sipprat ner genom rörets hål ned i (ljud)isoleringen mellan våningsplanen för att så småningom fuktat igenom taket och till sist genom innertaksplattorna takdroppa på golvet.

Så jag gick hem. Det blev verksamhet med både rörtång och kofot.
Fy fabian!!

* En del av femte och sista versen på musikgruppen Euskefeurats låt Pessemistkonsulten i albumet Ao´tom Tao´tom från 1986.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0