hemma igen

Så var man då tillbaka i sitt hem och framför sin dator.
Så var man då tillbaka för att skriva något som också skall innehålla en tidsangivelse vad gäller kvällens avsnitt av LOST. Om jag nu får se det. På en annan kanal pågår nämnligen en i jämförelse med serien fullständigt ointressant fotbollsmatch - europacupfinal mellan Liverpool och Milan. Den yngste gossen tänker sig att se den och vild TVkanalsdragkamp föreligger. Men vi får se om han orkar.

Av ordet TVkanalsdragkamp kan läsaren sluta sig till att för närvarande fungerar bara en av familjens TVapparater utifrån de nya digitala förutsättningar som gäller sedan ett par veckor tillbaka. Projektet att digitalisera åtminstone en till är påbörjat. Sönerna gavs uppdraget, prylar är beställda men inte ännu levererade. Det skulle visst bli något via datorn men fråga mig inte vad - ärendet är delegerat.

Jag har alltså varit borta inemot en vecka på skolresa i Göteborg. Därav sonens trötthet. Hans hulde fader är också ganska trött och nickade till för ett tag sedan under betittandet av sajens-fixions-serien Stargate - SG1. Det är en urusel serie som håller Star-Trek-klass men då en dålig sajensfixion är bättre än ingen tittar jag på den när tillfälle bjuds, en del vardagar kl 1800.

Tröttheten kommer sig av resan hem från Göteborg. Igår kl 1700 gick tåget och vi kom fram på hemorten vid lunchtid idag. Sittplats på natt-tåg under 18 timmars resa är inget för vuxet folk. Tonåringar å sin sida kan - i alla fall en del av dem - på tumstocksvis fälla ihop sina kroppar och snarkande sova på en pytteliten yta. Men jag kan inte det.

Resan har varit bra. Klassen har en god och vänlig stämning utan att någon spelar allan eller att det bildas kotterier. Flickorna är per kilo kroppsvikt betydligt med intresserade av att köpa skor eller annat än vad gossarna är - något som givetvis inte förvånar någon. Senare, när jag hunnit redigera en del bilder, kommer jag att rapportera mer från resan och staden.

Apropå bilder: Har du/ni märkt att jag inte satt in någon bild i detta inlägg? Nu kommer den.
Bilden (klicka så växer den) föreställer besöksstatistiken på min blogg den senaste månaden. Det var det första jag kollade när jag loggade in för att skriva detta inlägg. Jag gissade att kurvan skulle vara vikande alldenstund jag aviserat att jag skulle resa bort och den gissningen var hyfsad med undantag för igår - över 100 besökare!!! Troligen är det något fel någonstans.

Den äldre av sönerna kom hem för en stund sedan. Madammen kom alldeles nyss.
Det betyder att nu finns det tre som vill titta på fotboll och bara jag själv som vågar trotsa grupptrycket för att förlora mig i LOST - som börjar om 26 minuter.

Kommentarer
Postat av: bloggarn själv

Tack vare en barmhärtig dotter fick jag trots minoritetsförhållande framför den egna TVn se LOST - i hennes lya på samhället. Fint.
Och ett myko avsnitt...

2007-05-23 @ 22:27:51
Postat av: Pär

Nåja, nu måste jag ju faktiskt invända mot detta att det är Star Trek-klass på Stargate. Det enda den senare har till sin fördel är den där som spelade McGyver, annars håller serien inte särskilt hög kvalitet. Och ja, jag är väldigt partisk.

2007-05-24 @ 23:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0