om förrförra inläggets kommentarer

Tur att det finns video skrev signaturen SvBG.
Underbart med två avsnitt av Lost ikväll. Jo, spela in dem på video... skrev signaturen Lostfanet.

Dessa stackars medmänniskor vet inte att vi inte fått till videoinspelnings-möjligheterna efter det att TV-utbudet digitaliserades. Därför kom deras avsikt att uppmuntra i stället att få en nedslående effekt.
Dock: Sonen den äldre tankade ner avsnitten från internet, flyttade dem till Dottern den äldres bärbara dator samt kopplade och fixade ihop den med TVn så att hans bussresetrötte fader kunde komma ikapp och inte förbli helt LOST.
Kymigt slut faktiskt... 

Kom dessutom på att den hugade läsaren borde undfägnas med ytterligare ett poetiskt mästerverk med anknytning till Gotlandsresan. En hemmavarande prästkollega sms-ade nämnligen följande fråga 
Har du någe ont i rumpan typ?
Efter cyklingen tänker jag.


Lyriksvaret blev
Med rumpa av läder
och lämpliga kläder
man knappt något känner
när man vistas bland vänner
.

Hugaligen!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken liturgi-typ är du Stig ?
http://faderjonatan.blogspot.com/2007/06/kvllstankar-om-liturgi.html

2007-06-17 @ 10:57:23
Postat av: bloggarn själv

Först till var och en som läser denna kommentar:
Följ länken frågaren angett och ta del av en kul analys - och träffsäker.
Vilken typ är jag?
Negativ liturgisk minimalist? Nej - huvva!!
Negativ liturgisk moderat? Nej - är en tråkig attityd att ha.
Positiv liturgisk minimalist? Nej - ger för långsam utveckling.
Positiv liturgisk maximalist? Nej - det skulle göra mig till frimurare.
I en kommentar på fader jonatans blogg fanns beteckningen "Positiv liturgisk moderat". Den gillar jag även om ordet "moderat" hos mig ger lite obehagliga vibrationer. Men lämnar man det politiska därhän går det ju att använda - typ.

2007-06-17 @ 19:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0