konstifika siffror

Nu har jag varit hemma några dagar men inte hunnit annat än marginellt bearbeta ett par av inläggen från resan till Polen. Dagarna - måndag, tisdag och onsdag - har fyllts av arbete på skolan, nya elever, schemaproblematik osv.

Särskilt måndagen innebar en rivstart.
Hemkommen strax efter klockan 1 på natten och nedvarvad samt i säng vid ½3 gjorde att överläggningarna klockan 8 fick mig att känna mig som en Porshe med acceleration från 0 till 100 på ingen tid alls. Under gårdagen fick jag i stället motorstopp men idag har traktorn fungerat någotsånär och kunnat tuffa på. Det har inneburit lektioner i den nystartade Bibelskolan, planering av nya kurser nästa termin samt en hel del annat.


Dessutom har idag Madammen, som är född året efter mig, firat sin födelsedag på vederbörligt sätt: extraladdad middag, några paket samt en tårta. Och det märkliga sambandet har uppkommit att

  • jag är född nittonhundra-femtiotre och är femtiofyra år.
  • hon är född nittonhundra-femtiofyra och är femtiotre.

Denna siffersymetri kommer aldrig mer att uppstå och är nästan kaballistiskt.


Kommentarer
Postat av: Madonna

Ha ha, detta hände oss redan 2004. Maken född 51 fyllde 53 och jag född 53 fyllde 51.
Blir det nåt mer från Polen?

2007-08-23 @ 06:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0