tungt dödsbud - tid att be

Igår kväll kom budet att några mycket goda vänner råkat ut för en trafikolycka och att ett par av dem omkommit.
Inger - hon som omkom - kar jag känt sedan unga år. Vi har varit arbetskamrater när jag arbetade på Stiftskansliet och sedan jag slutade där har vi samarbetat mer på distans. Inspirerande för mig. Men framför allt, viktigare än arbetet, var vänskapen, förtroendet, glädjen. Tomt.
Sara - dottern - kände inte mig men jag henne. Ett barn...!
Rickard - maken som är skadad, inte livshotande. Med risk för upprepning: Vi var arbetskamrater när jag arbetade på Stiftskansliet och sedan jag slutade där har vi samarbetat mer på distans. En inspirerande prästkollega. Men framför allt, viktigare än arbetet, är vänskapen, förtroendet, glädjen. Och nu är han drabbad av detta....
Biskop Thomas i Egypten - skadad, inte livshotande. En relativt ny bekantskap. Inspirerande genom sitt sätt att möta andra och ge förtroenden.

Ni som läser bloggen - ta tid för bön!
Ni som läser bloggen - vårda era vänner!!

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=42065&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=47921&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
http://www.kuriren.nu/


Kommentarer
Postat av: Madonna

Fruktansvärd olycka...tänk vad fort allt kan förändras. Hon var så full av liv på nåt sätt, intensiv eller hur?
Mina tankar är också hos de överlevande och många ljus kommer nog att tändas under helgen...

2006-11-25 @ 12:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0