brända skepp, sprängda broar, snart klar

För länge sedan skrev jag på denna blogg att jag på sidan om allt annat i livet också ägnar mig åt studier. Hösten 2004 hoppade jag nämnligen på ett studieprojekt på ½fart och distans för att vad det lider bli Teologie Magister i Bibelvetenskap. Tanken var att det skulle ta två år och alltså varit klart i och med vårterminen 2006. Så gick det inte eftersom jag förra hösten tog time-out i och med pappas död.

Nu är jag snart klar!! Tror jag!!
I vart fall känner jag mig helt färdig - slut alltså.

För en vecka sedan ungefär mäjlade handledaren till gruppen och undrade om det fanns någon uppsats att ta upp på seminariet den 27:e november. Jag svarade att jag kommer kanske inte att vara helt klar men i alla fall så klar att alstret kan diskuteras.

Därmed sprängdes broarna.
Med det brändes skeppen.
Nu jobbar jag dag och natt.
Och det känns inte så tokigt - faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0