frisläppt

Den 15:e december förra året tuffade jag med ny-servad bil till besiktningen. Flera tvåor blev det vilket innebar att den skulle om-kollas senast den 16 januari dvs idag. Tack och lov var den servad av verkstad innan turen till Bilprovningen vilket gjorde att det var bara att reklamera testen.
Första vardagen detta år - 2 januari - lämnades bilen till doktorn och idag, just idag, kom den tillbaka. Besiktigad, godkänd och hemkörd till gården. Så nu är bilelän.. - jag menar bruksfordonet - tillgängligt för oss på nytt.

Rent historiskt hände det sig att vi den tiden, alltså för 7-8 år sedan, att familjen vuxit påtagligt och bussen införskaffades - begagnad. Då familjen sedan fortsatt växa har den paradoxalt därmed krympt så att vi nu inte behöver en så stor bil mer. Därför är den till salu för hugade spekulanter. Det är bara att slå till.

Kommentarer
Postat av: En annan

Anar jag ett samband med bloggen från 6/1? :)

2006-01-17 @ 09:20:59
Postat av: stig själv

Nej, samband finns inte. Bilen krånglade helt oberoende av att jag inte längre hade ett giltigt körkort. Men nu har jag det. OCH en fungerande bil.

2006-01-17 @ 23:13:22
Postat av: Herr. Stålnacke

God Kväll pastor Strömbergsson, vad kan denna buss betinga för ett pris? Hur många mil, m.m
Du kan ju svara på min bifogade e-mail adress?
Mvh Historie studerande herr Stålnacke

2006-01-19 @ 20:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0