snart städat - god jul

Det är den 23:e december på kvällen.
Hemmet går i förberedelsernas tecken.
Maten är inköpt, bankkonton tömda, knäcken kokt och köttbullarna stekta.
Skinkan är fixad och sillen i lag, granen klädd och krubban framtagen.
Och hela kåken är städad.

Hos oss spelas under detta julstökande ofta Händels Messias. Den är så inarbetad att den kallas städskivan. Det var aldrig planerat att det skulle bli så - det var bara så det blev.

Till var och en som - jag vet: det är inte många - läser denna blogg vill jag önska en god jul.

I morgon kl 11.00 firar vi julgudstjänst i Älvsby kyrka. Kanske kyrkkaffe i Församlingsgården.
Sedan förbi på mamma och pappas grav och därefter julfirande som vanligt.
Kanske blir det också att jag går i Otta när juldagsmorgon glimmar.  Det får vi se.

PS: Vädret har sista tiden varit så uselt att ja inte velat skriva om eländet. Julen blir i vart fall något sånär vit - men det har varit på gnällen.

Kommentarer
Postat av: 31:an

Ha ett riktigt gott nytt år! Hoppas att du och madammen får ha det lika harmoniskt i år som förra året. Jag tänker närmast på tapetseringen som Ni gjorde utan störningar.

2007-01-01 @ 11:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0