mer om det hektiska - "böner" vid stress

När jag igår letade en bild att pynta mitt skrivande om stress med snubblade jag på annat material. Det var på engelska men jag har sökt åstadkomma en översättning av önskningar som personer med många järn i luften eller flera bollar i elden skulle kunna göra till sina.
Väl bekomme!


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag inte kan acceptera,
och förstånd att gömma kropparna av dem
jag kommer att döda idag då de går mig på nerverna. 

Hjälp mig att vara varsam med vilka tår jag trampar idag
då de hör ihop med arslen jag måste slicka imorgon. 

Hjälp mig att alltid arbeta till 100%
...12% på måndag
…23% på tisdag
…40% på onsdag
…20% på torsdag
…5% på fredag 

Hjälp mig att komma ihåg när jag har en dålig dag
och det verkar som om människor vill jaga på mig
att det behövs 42 muskler för att rynka ögonbrynen,
28 muskler för att le men bara 4 för att slå någon på käften.
 

Kommentarer
Postat av: SvBG

Detta, min vän, var en höjdare!!

2006-09-02 @ 19:36:21
URL: http://www.svenbertilgrahn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0