road-trip 9

Idag den 2:a augusti fortsätter jag att i efterskott publicera vad jag i tellefånen skrev den vecka vi var i Hemavan. Då ihållande regn begränsar bärplockning och andra aktiviteter kommer det att bli tre bloggningar varav detta är den andra. Jag vill ju komma ikapp!

 

 

Egentligen är road-trip 9 en oegenlig rubrik.

Idag, onsdag 26 juni, har vi nämligen inte alls åkt bil mer än att Madammen i mitt liv tog den till affären och tillbaka. Detta skedde sedan vi tillbringat ännu en dag till fots men åt ett annat håll än igår. Skönt väder. Faktiskt ganska varmt för läget och årstiden.

 

Här tänkte jag att det inte skulle bli mer skrivet ikväll. Men…

 

Ett mysterium är för handen.

Ett mysterium kopplat till denna min anspråkslösa blogg.

Mysteriet kan formuleras i en fråga:

 

Varför tittar drygt 20 unika IP-adresser in på bloggen varje dag trots att jag för drygt en vecka sedan beskrev att bloggandet tog time out – i alla fall publicerandet? Vad är det för idoga odågor som gör så? Ska jag mynta en ny beteckning idågor?

Jag hoppas att jag framöver, någon gång i slutet av nästa vecka, i kommentarsfältet får svar på detta mysterium. Att det kommer att dröja förstår jag. Min plan är nämligen att tidigast söndag eftermiddag – förutsatt att inte väder och vind omöjliggör gräsklippning och annat tidsfördriv – börja publiceringen av det jag i tellefånen skrivit under vår road-trip. Säg att det blir två utlägg per dag. Då dyker den här texten upp i slutet av vecka 30, inte tidigare. Annat värt att beblogga kan ju också tränga sig in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0