laget och jaget

I pajp-lajn finns i mitt mobiltelefåneri och i min huvudskalleknopp nu några uppkast till kanske-inlägg på denna min anspråkslösa blogg.

 

Ett är en ganska missmodig fundering kring kyrko-engagemang och kyrk-oengagemang.
Ett annat är om ett par böcker jag funderar på att inte läsa ut och varför.
Ett tredje är om en bok ingen verkar ha läst – och jag menar då inte Bibeln.
Ett fjärde är ännu en idé jag fått kring det kyrkliga.
Ett femte skulle kunna vara vädret, gräset och andra klimatologiska fenomen.
Ett sjätte är en stilla betraktelse kring högerkrafter i sociala medier jag gluttar i.
 

Inget av detta är färdigt och en del inte ens lämpligt att publicera härstädes.

 

I dessa val och kval gjorde jag i stället SVT:s Valkompass en gång till men nu på ett annat sätt än för någon vecka sedan. Då svarade jag ärligt och uppriktigt så som jag tycker samhället skall utvecklas. Jag rankades i V-Mp-S-sällskapet med M, SD och KD allra längst ned på skalan. Idag i mitt andra test svarade jag som jag tror att jag själv skulle tjäna på saken. Naturligtvis tog jag i mina avvägningar med min Primärhustru så att bägges våra önskningar och nycker kunde finnas med – ekonomiskt och privat.

 

Gissa vad resultatet blev!

 

I och för sig blev jag inte förvånad. Som trygg medelklass med det mesta av hälsa och förstånd i behåll blir höger av olika nyanser valet för att få det lätt för egen del. Vill vi se till helheter och laganda blir det rätt att rösta rött – som jag brukar. I andra sammanhang (och i ett av tanke-uppkasten jag nämnde i början) brukar jag motivera olika saker med Jag är ju för tusan kristen! Det gäller också i mina valtankar kring laget och jaget.

 

Det pågår EM i fotboll nu. Till skillnad från enskildas piruetter i exempelvis simhopp handlar det också om lagspel. Jag manar dig, noble Bloggläsius, att fundera på hur man ska bygga resultat – lätt eller rätt.


Kommentarer
Postat av: bloggaren själv

Det är söndag nu. Något verkar fortfarande vara vajsing med platsen varifrån jag publicerar nya inlägg. Får se hur detta går, om denna förklaring går igenom.

2022-07-24 @ 13:48:11
Postat av: jag igen

Det gick!

2022-07-24 @ 13:49:34
Postat av: Torbjörn Lindahl

Kolla mitt svar till din kommentar på min blogg

2022-07-26 @ 00:38:05
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0