hemma igen

Det var igår kväll vi kom hem, Primärhustrun och jag. Torsdag-fredag-lördag var vi i Järvsö hos lilla Lisa. Då blev inget bloggat med datorn som hjäpmedel. Den var ju hemma och lugn-och-ro-tid saknades. I telefånen skrev jag i alla fall då och då när det var uppehåll i annat på utkast till två bloggningar. Det ena är en fundering delvis med bäring på kyrkovalet nyligen. Det andra hänger ihopmed en bok jag läser. Hela det joxet måste dock vila till sig och kompletteras innan det om det hamnar här hamnar här.

 

Det var inte bara vi två som kom till Älvsbyn igår kväll. Lilla Lisa var med på resan. Den gjordes i hennes mammas och pappas ena bil. Kvart över 9 kom vi iväg. Med två pauser för mat och fika – både vuxna och 4-åringar mår bra av sådant – var vi framme en kvart i 21. Jätteduktig biltjej! Och då menar jag inte främst Lisas mormor utan den lilla själv.

 

Således är vi nu tre i fastigheten. Mamman pluggar och plockar och pappan plockar för att allt skall kunna flyttlasslastas onsdag morgon. Torsdag är lasset i Älvsbyn och lossas i lägenheten under den lägenhet som var vår första gemensamma bostad sommaren 1978. Innan julblir det en flytt till och familjen landar i hus.

 

Höstkylan verkar dröja men till slutet av veckan profeteras det om snö. Den kommer näppeligen att bli liggande. Mark och terräng bör och behöver kylas ner innan snötäcke kan bli liggande. Dock skall vinterdäck på senare i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0