gävle dötrist

Observera: Rubriken innehåller inte en svordom. Bara en beskrivning.

Klockan är nu runt 6 torsdag morgon och vi har satt oss i resans andra tåg - till Järvsö. Det första tåget kom in på Gävle C sisådär en kvart över fyra vilket gav oss en god inblick i ortens sena nattliv mitt i veckan. Inget liv alls! Totalt dötrist.

Det gick väl sådär att sova. Några timmars vila blev det i alla fall innan revelj lagomt innan vi skulle kliva av. Förutom det kan man sysselsätta sig med omläsning av en riktigt bra bok författad på det amerikanska språket. Att i sin telefån knappa fram text an denna mediokra kvalitet är också ett tidsfördriv - men knappast något annat.

Det är alltså i telefånen jag skriver. Inte i datorn. Den fick vara hemma den här gången. Kopierat till blogg-verktyget blir det skrivna visserligen publicerat och läsbart men utan någon tanke-väckande eller funderings-fördjupande eller helt intet-sägande bild. Kanske kommer komplettering i det avseendet till veckan när jag återförenas med min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0