aptera en bomb

Tidigare idag utfärdade jag via SMS till knappt 20 personer och via församlingens Facebook något av ett bombhot. Det är nu måndag kväll och strax eller i morgon förmiddag skall jag aptera laddningen. Kanske är beskrivningen lätt överdriven. Knappast något explosivt i vanlig mening men i alla fall något jag laddar för. I all enkelhet handlar det om att jag ska skriva en sak som jag inte publicerar direkt när det är skrivet utan tidsinställer för en senare tidpunkt – därav ordet aptera. Bomben är den ”lathund” jag nämnde i SMSet som här återges i sin helhet:

 

Bibeldeltagare 5 maj, vecka 19.

I morgon kväll blir det likt hur det varit de senaste två gångerna.

Vi som inte är riskgruppare har Bibelstudiet i kyrkan. Den har förlängda öppettider och är bemannad mellan 18 och 19 eller längre.

Var och en som kommer kan be, tända ljus etc och placerar sig lite glest. Ungefär 18.30 har vi en kort Andakt och samtalar sedan på "Bibelstudievis". Enligt planeringen är vi nu framme vid Andra Petrusbrevets från dess första kapitel vers 16 och andra kapitlet ut. Avsnittet är ett sammanhang som delvis är väldigt likt Judas brev – läs gärna också det.

Som de senare gångerna kommer jag ungefär kl 18.30 på webbsidan stigstrombergsson.blogg.se att under rubriken ”under Petrus-kapsylen” publicera en "lathund" för hemma-funderingar.

Friska och icke-riskisar kan alltså mötas i kyrkan. Andra kan läsa och be där de är.

Ur min synvinkel är det helt OK om man vill sprida denna information till andra.

 

Om mina under petruskapsylen – det rätta namnet kommer att vara distans-bibel 4 – blir bra eller inte kan jag inte avgöra själv. Om inläggen – ”lathundarna” – används eller inte kan jag inte heller uttala mig om. Hur man på distans och för hur länge en församling skall formera sig kring Bibel är inte heller givet. Bara frågetecken överallt. Det enda jag vet är att det är stimulerande att läsa, tänka, förbereda och skriva. För mig alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0