frostvarmt jubileum

 

 

 

Midsommarhelgens blåst var hård,

regnet som spön i backen

vräkte sig ner på våran gård.

Myran blev blöt i stacken.

 

Inne var däremot varm och gott,

barn och barnbarn tillstädes.

Födelsedagsgåvor jag också fått

även om intet sånt krävdes.

 

Detta måste vara bland de sämsta poem jag någonsin författat men det prickar ändå in hur denna helg – som några anser skall vara nationaldag – har varit. Lugn, sval, skval och lagomt uppvaktande. Mådde som en tomte.

  • Yngste sonen kom torsdag kväll.
  • Hans storebror med familj kom på midsommarafton som dessutom var min födelsedag.
  • Lilla Ava ringde. Hon var i Umeå hos sin farfar och farmor – med sina föräldrar naturligtvis.
  • Lilla Lisa ringde också. Dom var hemma i Järvsö.
  • Sjuttielva personer grattade på Facebook.

 Barnbarnen Tyra och Adrian på plats samarbetade om bästa hyllningen – bilden.


Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Här i Svealand var det första gången på många år en hel Midsommarlånghelg med fint väder. Och jag tillhör dem som anser att Midsommar borde vara Nationalhelg och Pingstmåndagen återställas!

Svar: Annandag Pingst tillbaka - Ja!
Andra söndagen i september nationaldag oberoende av datum. Firas varje år men vart fjärde med extrainslaget Allmänna val.
Stig Strömbergsson

2019-06-23 @ 18:23:13
Postat av: Thorsten Schütte

Nationaldagen andra söndagen i september - mycket bra idé och ofta idealiskt sensommarväder för dess aktiviteter :-)

2019-06-24 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0