svag tåga i tågen

Den 26:e augusti på kvällskanten skrev jag mitt senaste inlägg. Som synes blev det inte mitt sista. Kanske inte ens mitt näst sista – vad vet jag.

 

Hur som helst ser jag att att det finns ca 20 personer som, även om jag inte skriver något om något eller som ibland något om ingenting, dagligen besöker denna min blogg. De hittar inget nytt och inget värt att läsa. När dessa som nu hittar något nytt betyder det inte nödvändigtvis att det skulle vara läsvärt – men det är i alla fall nytt.

 

Har då tillvaron varit tom eftersom jag inte skrivit på 1½ vecka? Händelselös? Tankefattig?

 

Naturligtvis inte.

  1. Lilla Lisa var ju här! Det betydde massor av intryck. Klicka på bilden blir den större.
  2. Vandringar i bärskogen ger tanketid kring en mängd saker – plus blåbär. Summa över 20 liter.
  3. Rensning av de i skogen plockade bären betyder också tid för tankar – kring vitt skilda saker.
  4. Gudstjänst den 26:e samt dop samma dag, vigslar den 25:e och den 1:a gav funderingar kring den nya Kyrkohandbokens innehåll och brist på detsamma.
  5. Lite längre tillbaka: En festmiddagsuppställning vi inte mött på 15 år.
  6. Nya indirekta amerikanska sanktioner mot Israel.
  7. Funderingar kring att sluta gå till betalt arbete men ändå göra det i viss mån.
  8. Ingen sen-sommar-Samos-resa – varken med Primärhustru, kompis, svåger eller på egen hand.
  9. En och annan bok under läsning.
  10. En och annan bok under om-läsning.
  11. En och annan bok som (för närvarande) inte läses men borde.
  12. Facebook-gruppen Prästkollegor – en märklig historia.
  13. Valrörelsen som drar emot den 9:e. På Facebook en ännu märkligare historia.
  14. Den viktiga högtiden som också infaller den 9:e. Googla IBAPABD så får du reda på vad det är.
  15. Kanske ett nytt skrivprojekt typ vårens P minus eller något som bygger på det.
  16. Och mycket annat.

 

Som du ser, noble Bloggläsius, saknas inte spår.

Tid och fokus att följa spåren har jag dock inte sett spår av.

Därför har bloggandet spårat ur och tänkbara inlägg ställts in – som tågen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0