outlook 12

Så är jag då hemma!

Vid 20-tiden igår kväll damp vi ned på Kallax. Primärhustrun mötte. En bilresa senare var vi hemma i bostaden.

 

Att sussa i egen säng är guld värt. Inte så att jag alls haft det dåligt under resan men sant är verkligen Borta bra men hemma bäst.

 

Till intryck och annat från dagarna i England kommer jag med all säkerhet att återkomma till. Men inte nu. Summeringar och funderingar tar tid och görs lämpligen inte enbart allena på egen hand. Det blir tillsammans med ungdomarna och i relation till andra som slutsatser skall dras – och förhoppningsvis saker kan modifieras. Min preliminära känsla är dock att Älvsby församling till en del är på en rätt väg i ett missionerande tänkesätt men behöver stärka det än mer.

 

Denna söndagseftermiddag har jag sett tillbaka på det jag skrev under resan..

Jag har rättat en del felstavningar – kanske inte alla.

Jag har försett inläggen med en och annan budskapsförstärkande bild.

Jag har kopierat texterna till mitt separata bloggarkiv.

 

Och jag har varit förbryllad.

Varför blir en del inlägg publicerade i ett typsnitt med grova ord men andra i ett annat och i en storlek som lämpar sig för närsynta ekorrar? I datorn blir det så. Men inte i ajfånen. Varför?

 

Men kanske det inte gör så mycket mer än att det stör mitt sinne för estetik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0