flera tänkbara

 

När man bloggar hänger ens tankar ihop!

I alla fall hos en själv. Åtminstone hos mig själv.

Jag gissar att det är långt från att alla läsare som tror det men det är så i alla fall.

 

När jag bloggar mixar jag text och bild. Det blir mest text men varje bloggpost bildsätts lite diskret. Oftast blir det en bild, ibland ett par tre stycken.

En bild kan, ibland med rejäl tidslucka, återkomma i flera inlägg som i mitt huvud handlar om besläktade saker. Ibland är bilden konkret, ibland mer av en symbol, alltid med en mening. Det kan bli en citron om jag är sur eller en flugsvamp när jag försöker vara giftig. Den kan också vara helt konkret av mig själv när jag badar med barnbarnen i Piteälven. Som regel är bilden i alla fall unik för just den bloggpost det är frågan om.

 

När man bloggar finns det mer saker att blogga om än tid att blogga. Olika tankespår kopplade till eller helt separata från varandra. Bildkollaget visar på en del jag nu har i huvudet. Men bara det – rättare sagt: en del av det – som är lite präst- och arbetsknutet. Inga barnbarn, inget väder, ingen natur, ingen politik, ingen bok, inga studier.

Alltså egentligen inget intressant riktigt?

 

Nu, noble Bloggläsius, är det bara för dig att klura. Eller gissa.

Vad gömmer sig bakom bilderna? Vilka fem eller fler tänkbara blogginlägg?

 

Skicka ditt tävlingsbidrag via kommentarsfältet.

Det namn eller den signatur som kommer närmast får ett hedersomnämnande.

 

Med vad ska jag börja?

Eller ska jag börja men något helt annat?


Kommentarer
Postat av: Charlott


Bild 1: A. Nattvardsteologi och nattvardsväckelse.
B. Fram för fler nattvardstillfällen i Piteå kontrakt.

Bild 2: A. Hur jag kom att förstå Pride.
B. Kyrkovalets nyanser- en reflektion.

Bild 3: A. Min passion för helgonen.
B. Ekumenikens utmaningar.

Bild 4: A. En självrannsakan och självförståelse som människa kristen och präst.
B. Minnen och möten.

Bild 5: A. Tre glada präster i Älvsbyn. B. Biskopsvalet i Luleå stift- mina tre favoritkandidater.

2017-08-03 @ 10:56:58
Postat av: bloggaren själv

Charlott! Ett halvt rätt. Bäst hitintills.

2017-08-04 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0