spridda notiser...

Torsdag idag. Tredje mars. Pappa skulle fyllt 92. Ljus på graven. Grävde fram lyktan. Stenen helt översnöad.

 

Prins är född. Grattis föräldrarna! Beklagar Sverige! Odemokrati består.

 

Inga arbetsuppgifter idag. Konfirmanderna har sportlov. Ingen avliden till min begravningstid. Tog kompledigt.

 

Gjorde ganska avancerad nätundersökning i ett knippe amerikanska politiska frågor. Stämmer bäst överens med Sanders. Sedan Clinton. Inget att vara Trumpen över. Klicka här.

 

Rubrik i Dagen: Knivattack mot israelisk bosättare.

Artikeln – klicka här – meddelar att han angreps av två 18-åringarna som bar kniv, tog skydd inomhus och fördes lindrigt skadad till sjukhus. Ungdomarna sköts ihjäl av armén. Ska man se det som ett tecken på att soldaterna är rejält inkompetenta då de med skyddsutrustning och allt inte kunde neutralisera två tonåringar utan döda dem på plats? Eller är det ett tecken på soldat- och samhällsmoral i upplösning?

Artikeln redovisar sedan helt utan någon form av indignation eller värdering:

Sedan i oktober har 180 palestinier och 28 israeler dödats våldsvågen i Israel och på de palestinska territorierna.

Jag tycker de siffrorna säger något om vem som utövar terror mot vem.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin Roth

Stig, du är verkligen oförbätterlig.

2016-03-05 @ 02:50:00
Postat av: bloggaren själv

Jag vet.
Entusiasm för uppdraget som präst gör att jag periodvis drar på mig mer arbetstid än var som är rekommendabelt och måste passa på att kompa när tillfälle ges. Har alltid varit sådan.
Om det nu var det som avsågs...

2016-03-05 @ 11:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0