37 år sedan

 

Det är idag 37 år sedan biskop Stig Hellsten i Luleå Domkyrka överantvardade – det hette så då – prästämbetet till mig och sju andra ganska jämnåriga gossar.

 

Jag och madammen var gifta sedan 8 dagar tillbaka.

Vi hade haft lägenhet i Älvsbyn sedan tisdag kväll.

10 dagar efter prästvigningen fyllde jag 25.

Hon blev 24 efter ytterligare två månader och en dag.

 

Den 12 juni började jag mitt uppdrag som församlingspräst i Älvsbyn.

Ung och galen var jag. Är nu inte längre ung.

 

Jag skannade några av tidens grymma tand blekta bilder – och sökte förbättra dem.

Ordningen är: Gänget (ovan), Nyvigd, På väg till fika. Med bulle.

 

Håll med om att åren farit illa med en. Och med en och annan annan på gruppbilden – typ trean från vänster. Som nu inte har inte ens den korta pannlugg han hade då.

 

 


Kommentarer
Postat av: LTD

Det är mer än lite Monty Python över den där bilden. Ta det som en komplimang.

2015-06-11 @ 22:28:57
Postat av: Anonym

...men skägget har jag kvar. /Trean från vänster

2015-06-11 @ 22:45:42
Postat av: Anonym

Nej, jag håller inte med om "att åren farit illa med" mig! Mer distingerad, mer pondus och visdom - så skulle jag vilja uttrycka det. /Trean från vänster (föregående kommentar är inte skriven av mig och ehuru den är sakligt korrekt betackar jag mig för denna form av identitetsstöld!)

2017-06-11 @ 12:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0