ändligen höst!

 

HaHa!

Tror du det är felstavat – ändligen?

Det är det inte! Bara en dålig ordvits. Eller kreativ nybildning.

Ordet äntligen uttrycker ungefär till sist med längtan eller lättnad.

Med ändligen tappas de känsloaspekterna. Det bli bara till sist, nu.

 

För så är det ju nu. Lite höstigt. Inte om man ser till vädret. Fint idag. Inte om man ser i kalendern heller. Vi har ju inte ens passerat mitten av juli. Men när semestern är slut hänger tillvaron även om den är knappt i mitten av juli ihop med hösten. I huvudet. Visst är det fortfarande sommar men den är nu höst- och startinriktad, inte slut- och vårvänd som den är innan semestern.

 

Jag har alltså börjat arbeta idag – på dagen 10år sedan jag startade denna blogg. De två sakerna har inget med varandra att göra förutom datum.

För tio år sedan såg min blogg ut som bilden visar. På eftermiddagen vid 2-tiden. Det exakta klockslaget kunde jag inte passa. Var på vårdcentralen då för att få klantskadan omlagd. Därefter var det dopsamtal, pappersplock, handla på Coop, promenad, middag och det avsnittet av Morden i Midslummer jag avstod från igår – och somnade från vid 19-tiden

 

Så nog finns det en massa att blogga om. Det kursiverade orden nyss nämnda.

  • Klantskadans utveckling och den fina svenska vården.
  • Dopsamtal och andra arbetsuppgifter jag fann i mitt fack.
  • Pappersplock med planeringar för höstens arbete.
  • Cooperativabutiken som miljö för samtal om Guds Rikes ve och väl.
  • Promenad med goda samtal med folk man möter.
  • Middagen som i och för sig redan nu i Facebookanda avfärdas med kommentaren Smaskens!! om sill och färskpotatis.

Så jag återkommer.

Efter kvällens avsnitt av den brittiska serien Our Girl som börjar nu. Och är bra.


Kommentarer
Postat av: Dessa mina minsta bröder

Grattis bloggkollega till 10 år

2015-07-13 @ 23:10:00
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0