min bloggs framtid

Den rubriken tycker jag är lyckad. Måste väcka läsarnas intresse.

Skall han sluta blogga? Jabbadabbadooo i så fall!
kan då några tycka.
Nej! kanske andra säger. Kanske.
Skall han ändra inriktning på bloggen? Hoppas han då slutar tjafsa om Mellanöstern anser då nog några. Hurra! Inga fler predikningar eller kyrkliga åsikter av överhetskritiskt slag. Öppnar han en ny kategori där han börjar dilla om fjärilar eller avokadoodling ger jag upp!

Inga av dessa förhoppningar eller farhågor prickar rätt. Framtiden är en helt annan.
Den närmaste framtiden alltså. Typ en vecka framåt.

Såhär var, är och blir det:

Igår – fredag – anlände barnbarnet Tyra till sin farmor och farfar. Trevligt givetvis. Tid och stillhet för bloggeri begränsas radikalt men en knappt två minuter lång musikvideo med rubriken Metropolitan! Here I come! finns här. Rekommenderas.

Imorgon förmiddag bär det iväg till Luleå då Tyras lillebror Adrian skall döpas och tösen återställas till sina hulda föräldrar. Med efterföljande festligheter tar saken hela dagen och innefattar dessutom utkvittering av liten hyrlastbil.

Måndag i arla morgonväkten rattas nyss nämnda fordon 53 mil till Östersund för bistånd och transport då äldsta dottern skall flytta därifrån till Luleå. Pack och städ måndag kväll och tisdag med resa tillbaka natt mot onsdag. Kort vila i Älvsbyn innan sista etappen till Luleå för inflytt och återställande av lastbilen om onsdagseftermiddagen. Därefter hem och pusta.

Den begåvade läsaren inser av detta att min bloggs framtid tid den närmaste framtiden innefattar inläggstorka. På längre sikt sker ingen förändring. I vart fall ingen jag planerar nu. Beklagar!


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Om överhetskritiken upphört hade det ju varit katastrof!

2012-06-17 @ 09:15:50
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/
Postat av: BR

Hoppas att du lägger ned din blogg, Stig.
Du vet att den som inte sympatiserar med Israel, är inte heller någon demokrat eftersom Israels motståndare inte är demokrater.
Så i demokratins namn borde du omgående stänga din blogg.

BR

2012-06-22 @ 22:41:31
Postat av: bloggaren själv i midsommarnatten

Tack Bo Rööser!!
Du fick mig att bestämma mig! Jag vill absolut inte svara upp omot din önskan att en röst i den demokratiska debatten skall tystna. Fortsätter därför att skriva om både ditt och datt. Du fick mig att bestämma mig - definitivt!

2012-06-23 @ 00:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0