ett rätt val

Jag gjorde det rätta valet när jag avstod från onsdagskvällens avsnitt av The Event till förmån för kvartsfinalen i hockey-VM. Det blev fler mål och innan hesa fredrik brölat för sista gången hade det svenska laget säkrat en ganska komfortabel seger. Med Tyskland paketerat bakom sig plöjer nu kronorna vidare i semi mot tjeckerna som tidigare idag satte USA på planet hem.
I morgon går det fler matcher och då bör Finland slå ut Norge – men det vore kul om det skulle skrälla åt andra hållet. Till detta hoppas jag att ryssarna skickar det andra transatlantiska laget västerut så VM blir vad det bör vara: en inomeuropeisk angelägenhet.


Kommentarer
Postat av: SvBG

Är du en regional rasist? ;-)

2011-05-12 @ 12:18:43
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: bloggaren själv

Rasism tycker jag inte det är frågan om men jag gillar att semifinalerna blir inomeuropeiska, finalen nordisk och guldet svenskt.

2011-05-12 @ 19:34:47
Postat av: Kyrkvärd i såningstid

Pffff...Självklart att Finland slog Norge. Än finns chans till drömfinalen: FI vs SE.

2011-05-12 @ 22:09:26
Postat av: bloggaren själv

Sådärja! Air Canada tar hem sina boys. Bra.

2011-05-12 @ 23:06:45
Postat av: Ann O Nym

Nej du kyrkvärd i förlorartid det blir inga lejon i finalen.



2011-05-13 @ 00:42:50
Postat av: Kyrkvärd i väntan på final

Drömfinalen är ett faktum. Tonåringen Mikael Granlund, vilket prishöjande mål! Nu är han definitivt inte AnnONym för någon hockeyintressead längre.

2011-05-13 @ 22:59:34
Postat av: bloggaren själv

Finalfebern stiger!

Blir det Lejonen som ryter eller krönta Kronor?

Morgondagens kväll ger besked i saken.

2011-05-14 @ 11:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0