mellanstick - om helgen

Uppdelat i två meddelanden på Facebook har jag nyss lagt ut följande text:

Imorgon lördag 1900 vill man att jag i samband med ett ungdomsläger (KRIK) skall dela med mig av tankar kring temat "Guds kärlek till oss". Ung, medelålders eller utöver, sådana som kommer att vara där och de som inte - alla inbjudes härmed att tycka till om vad de skulle vilja få belyst när jag äntrar talarstolen. Kom med åsikter och förslag fram till midnatt fredag.

I morgon mitt på dagen samlas ledarna inför
konfafotbollen som startar på söndag. På söndag predikar jag i Älvsby kyrka 1100 i samband med starten på konfafotbollen.


Kommentarer
Postat av: SSu

Visst har du och AKT ansvar för nästa söndags gudstjänst på samma ställe också?

2011-07-30 @ 08:44:02
URL: http://stigsundstrom.blogg.se/
Postat av: bloggaren själv

Jag har en minnesbild av att när vi planerat konfan så tänkte vi att första och sista söndagen är det konferiet som också tar ansvar i kyrkan. För omväxlingens skull, konfirmandernas alltså, såg vi det som fiffigt att lägret andra söndagen så att säga bara gästar församlingens gudstjänst, i alla fall att ansvaret åvilar andra präster. SSu?



Saken går alltid att samtala om...

2011-07-30 @ 09:20:00
Postat av: bloggaren fortsätter..

...fast idag har jag blivit påmind om att konfafotbollsfolket också ansvarar för gudstjänsten nästa helg.

2011-07-30 @ 16:34:57
Postat av: SSu

Då vilar allt i trygga händer.

2011-07-31 @ 00:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0