nästa gång 2038

Jag har knyckt text från min kompis Tobbe Lindahls blogg. Det rör sig inte om hela hans inlägg utan bara en del. Enklare att göra så än att skriva ett helt eget om samma pittoreska sak. Skulle jag gjort så hade mitt skriveri troligen blivit jättemycke längre än det här vilket då givetvis än en gång medfört läsarklagomål över att mina blogginlägg är för långa.

Tobbes rubrik är Gå i gudstjänst och sedan fortsätter han:

I morgon alltså. För då firas en helgdag som inte återkommer förrän 2038 sägs det, nämligen Sjätte söndagen efter Trettondedagen. Det är ju bara när påsken är väldigt sen och när veckordagar passar rätt mot datum så att tiden mellan Trettondedagen (6 jan) och första söndagen därefter blir kort, som det hinner bli en Sjätte söndag efter Trettondedagen. Passa alltså på i morgon att uppleva något som du inte sedan kan var med om på nästan trettio år. (...)

Tobbe bildförser inte sin blogg. Därför är detta inlägg obildat.


Kommentarer
Postat av: Jan Andersson

Alldeles "obildat" är det inte. Jag ser två damer och en uppmaning att shoppa vårens trender ;-)

2011-02-12 @ 21:15:34
URL: http://jrabaggis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0