inget dera



Jag ska såhär runt midnatt på bloggen återge mina två senaste så kallade statusuppdateringar på Facebook. Vid 8-tiden söndag morgon skrev jag:
Igår återträff med Konfafotbollisarna (31/32 av 34/35 beroende på hur man räknar). Hemma drygt 21. Nu tillbaka till skolan för att se om den är kvar - förstahandsmål troligen nått - och de har sovit - andrahandsmål knappast intaget.
Diverse aktiviteter innan Gudstjänsten 11.00 i Älvsby kyrka. Där ansluter de som SKALL konfafotbolla sig 2012 – med föräldrar. Info och start med den gruppen under eftermiddagen.

Någon gång strax efter 19 samma dag:
Klockan 15 drygt var jag hemma och efter matlagning, en liten tupplur och lasagne är det dags att börja förbereda morgondagens lektioner. Eller skriva på bloggen. Eller läsa en bok. Eller titta på TV. Eller inget dera.

En ungdomskamrat numera bosatt i Umeå gav till det sista följande kommentar:
Röstar på det sista alternativet...

Så blev det! Rådet kom ju från en ledamot i Domkapitlet. Eller kanske före detta ledamot.
Jag skriver inte ikväll, medan allt är purfärskt i sinne och känslor, något om ett helt fantastisk veckoslut tillsammans med en ansenlig flock väldigt läckra ungdomar. Jag skriver inte ikväll om om samtal, lektioner och andra saker vi gjorde, om gudstjänsten vi firade eller om framtiden med nästa årgång. Jag väntar jag tills jag är bättre fokuserad och någotsånär kan göra dem rättvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0