inga paket

Det är sent julaftons kväll – en god kväll.
Dagen började som alla dagar med att det var morgon. Inte alla mornar men en del äts gröt till frukost. Julafton dock unik då det är risgrynsgröt på bordet. Sedan Julgudstjänst i Älvsby kyrka – som vår sed är. Julens största kristliga sammankomst i kommunen med 250 personer i kyrkan. Familjegudstjänststuk.

Sedan hem för lite pausande innan resa till Luleå där hela klanen plus Tyras mammas klan samlas för att fira Julafton med Tyra. Hon är den enda som får paket – tillräckligt i alla fall. Andra får byta presenter andra dagar. För oss blir det på Annandagen då alla barnen med nästan alla tillhöriga viktiga personer samlas hos oss i Älvsbyn. Då kommer Tyra få fler paket, också andra än Tyra får paket och jag får paket – då jag varit så snäll. Eller så är det för att andra är snälla. Eller både och.
Hos Tyra med föräldrar var vi inalles 13 vuxna + det lilla barnet. Mycket disk blev det. Sedan allt var diskat ville också den lilla diska – som bilden visar.

Oaktat det faktum att vi skjuter julklapperiet framför oss en del har jag dock öppnat en på rätt julklappsdag. Prästkollegan och bloggarkompisen Stig Sundström har gett mig en julklapp. Vänligt. Orsaken till detta var – förutom den ömsesidiga snällheten? – ett litet utbyte av tankar kring nya tekniska prylar. Klicka här får du se vad jag fick.


Kommentarer
Postat av: Kyrkvärd på glid

Avancerad teknikmobbning eller en stundens ingivelse av ren snällhet? Svårt att veta, Stig d.ä. får nog beskriva upplevelsen och Stig d.y. (bak)tanken.

2011-12-25 @ 20:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0