fjäll & tanke 5



De inlägg som bär denna rubriken ”fjäll & tanke” är senare renskrivningar av vad jag händelse- och tankedagboksförfattade under den veckas fjällvistelse jag och madammen gjorde sommaren 2011. Detta är det femte av 6-8 stycken. Alla i serien är överst prydda med en av sommarens bilder av Lapporten.


Lördag kväll – strax efter 21.00.

Såja! Nu har vi gjort dagens sista tur till stugan. Ätit soppa. Druckit te. Träffat några.
När många blöta skall torka sig och sitt pick och pack i ett vedkamineldat rum blir det varmt. Glasögon och kameralinser immar igen omedeldirekt.
Nu tillbaka till tältet för nattsuss. Tidiga kvällar blir det när man varken har TV eller dator.
Och det har slutat regna!!



Då detta inlägg som kompletterar lördagen den 23:e juli var väldigt kort ser jag en möjlighet att i renskrivningsögonblicket spränga in en liten uppdatering av vad jag annars gör – när jag inte renskriver gamla anteckningar.
Det enkla budskapet i det ärendet är att jag jobbar häcken av mig! Med konfirmander. Lägerschemat innebär långa arbetsdagar i två veckor med en och annan övernattning på skolan där 34 konfirmander är på plats. Alla är fotbollsspelare som lagidrotten lärt att sätta laget före jaget. Fantastiskt socialt kompetenta tonåringar. Umgänget med dem hämmar bloggandet rejält. Men som Predikaren säger: allt har sin tid.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0