busbild


Igår kväll när jag skrev om känguruer, björnar och äjliens nämnde jag inte en annan gladighet den gångna veckan. Jag kom att tänka på den när jag i dörren till en godisaffär stötte på en av de tjejer som konfirmerades för ett par veckor sedan som inte bara hälsade avmätt utan stannade till och pratade ett par minuter - undrade varför jag var i Luleå, typ. Och vilken film jag skulle se/sett.

För att kunna länka till den glada saken letade jag igår på Piteå-Tidningens webb men fann den inte – den till tidningen insända gruppbilden av konfafotbollisarna 2011.
Men i jobb-e-posten fanns de, de bilder som en av konfamorsorna* tog som ”officiella” gruppbilder. Jag valde en av de så kallade busbilderna och sände den till tidningen. Det finns givetvis också bilder som på ett mer vanligt vis är mer städade och uppsträckta men det blev denna som visar ett gäng som har kul tillsammans – och så var det.

Och som var kul - och hedrande - att få va med!


*  Äras den som äras bör! Fotografen var Karin Belinki-Jonsson, församlingspedagog i Luleå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0