blogghyfs?

Signaturerna "Andreas", "Adler" och "Andreas" igen – gissar att det är en och samma person eftersom kommentarerna kommer från en och samma IP-adress – har i kommentarer till förra inlägget fyrat av tre kommentarer i rask takt – läs dessa.

Jag funderade på att helt sonika ta bort dem eftersom
1: de inte anknöt till inlägget de var satta under,
2: de verkade ansluta till en annan blogg och ett inlägg där,
3: de var i princip likalydande,
4: de hade en ”saklighetsgrad” jag inte önskar på min blogg.

Jag låter dock utbrottet stå kvar som exempel på den kvalitet som en del personer har när de kritiserar uppfattningar de ogillar. Min blogg har hitintills – peppar, peppar – varit relativt förskonad från inläggare som strör oförskämdheter omkring sig på det sättet. För alla som frestas att göda på med mer av samma slag säger jag bara: Jag kommer att ironisera över ert sätt att ”debattera” och blir det för mycket av skräpet tar jag bort kommentarerna. OBServera att detta i så fall inte är en åsiktscensur utan en fason-dito. Inget annat.

Jag lät alltså utbrottet stå kvar men har mailat följande text till honom: Kan du upplysa mig om varför du på min blogg till ett inlägg i en helt annan sak på fem minuter publicerar fem – fast här blev det fel: tre skulle det varit – likalydande oförskämda kommentarer. Vill du av mig och mina läsare anses som åtminstone LITE seriös bör du nog skärpa ditt uppförande något.

Själva saken det gällde är det brutala mordet på en israelisk familj i en bosättning på Västbanken. Jag har inte skrivit något inlägg i den saken men sviker mig inte minnet alldeles har jag nog skrivit en och annan kommentar när mordet och de efterföljande händelserna diskuterades på bloggen minstabröder.
När mordet hänt var många helt inriktade på att brottet hade politisk-terroristisk anknytning – även om man inte egentligen visste. Då utredningar och undersökningar gick framåt och man började veta mer kom tanken att mordet var en privat vendetta mellan familjen och någon thailändsk gästarbetare. Igår såg jag i tidningen Haaretz att utredningen lett till att man nu gripit två palestinska ungdomar som också erkänt dådet – den artikel den argsinte kommentatören länkar till.
Jag är glad över att mordet är uppklarat så de skyldiga kan lagföras och att inte en längre oskyldiga misstänks eller får sin vardag extra kringränd.

Under det att jag skrivit detta inlägg  – med pauser för kaffe och telefonsamtal – ser jag att signaturen A-K Roth också gett en kommentar som talar om för den trefalt argsinte oförskämde felplaceraren hur han skulle agerat. I sakfrågor om konflikten i Mellanöstern hamnar A-K Roth och jag många gånger på motsatta sidor i samtalet men nu instämmer jag helt och fullt i hennes skrivning.

Bilden?
Jag är Påsklovsledig!
Slappar efter en helg hos dottern i Umeå.


Kommentarer
Postat av: A-K Roth

"...I sakfrågor om konflikten i Mellanöstern hamnar A-K Roth och jag många gånger på motsatta sidor i samtalet..."



I'll say! Men kanske du kan modifiera din sverigemarinerade ståndpunkt så småningom. :)

Glad Påsk!



2011-04-18 @ 15:22:10
Postat av: A-K Roth

P.S. Den tanken/ryktet om en thailändsk gästarbetare spreds medvetet och obelagt av personer inom ISM till kyrkoherden emeritus Inger enligt hennes artikel hos Egon Berglund. Under den tiden fanns inga gästarbetare i byn Itamar. Från dessa två skribenter kom en mening eller två om morden, följt av många, många stycken om hur hemskt det var för byn Awarta att genomgå polisiära undersökningar. Trovärdigheten har inte blivit bättre sedan denna ryktesspridning. Men jag är glad att man löst de hemska morden.

2011-04-18 @ 15:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0