ut(e)bränd

Man kan fara illa på olika vis – inte minst i arbetet. Just nu är jag speciellt drabbad på ett sätt värt att nämna. Situationen är kopplad till att arbetet med Svenska kyrkans grundkurs nu är inne på sin andra vecka.

Andra grundkursveckan brukar innebära att hela kursen med lärare och allt omlokaliserar sig till Kyrkans lägergård i Jäkkvik. Så är nu inte fallet detta år alldenstund lägergården bokats upp av andra hyresgäster. Därför kom vi i år att till en del av denna vecka placera kursen till Lillstrand strax utanför Älvsbyn. Lillstrand är en EFS-ägd lägergård ca ½timmens rask promenad från skolan. Vi har flyttat samvaron, maten och arbetet dit men inte sovandet.

När jag hunnit såhär långt i mitt skrivande är klockan ungefär ½2 på eftermiddagen och allt är tyst. Eleverna tar enskilda promenader i solgassets varma sken med uppdraget att fundera över ett par saker i den nu i september återkomna sommarvärmen. Detta gör de efter en lunch tillfixad av ½a gruppen (igår var det andra ½an som hade köksansvar). Själv bränner jag mig i solen utomhus tillsammans med min dator för att syssla med annat – det vill säga vad som helst mellan allt möjligt och ingenting. Ute i solgass blir alltså utbrändhet.

Jag finner mig alltså skrivandes på ett eller två eller tre mer eller mindre arbetsrelaterade inlägg för min blogg samt en presentation av mig själv. Den presentationen skall när den är klar sändas till en hoper folk som går samma kurs som jag över nätet denna höst. Och kursens innehåll över nätet är hur man kan arbeta med kurser över nätet.

Blogginlägg 1 är detta som jag nybadad – jodå, jag tog ett dopp i Lillkorsträsket före lunchen – strax skrivit färdigt och publicerar när jag kommit hem och åter har anslutning till nätet.
Blogginlägg 2 är ett kort intro till den predikan som kollegan som ansvarade för gudstjänsten i Älvsby kyrka i söndags höll.
Blogginlägg 3 är ännu ett inlägg kopplat till det Framtidsforum jag bevistade i förra veckan och då kopplat till något av den teologi som jag tyckte fick nog så stor genomslagskraft i stället för den teologi jag hade prioriterat.
Presentationen för kursen – en strikt arbetsrelaterad sak – blir nu vad jag i mitt fortsatta tillstånd av utbrändhet går in för att författa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0