liten uppdatering

Något speciellt att skriva om har jag egentligen inte.

Läsaren torde vara duktigt ointresserad av att få mitt förkylda hälsotillstånd ingående relaterat. Dock är det så som jag antydde i ett tidigare inlägg att hosta och (svag) feber på ett synnerligt irriterande sätt vidhäftat min ringa person den sista knappa veckan. Hemma från jobbet måndag vilket skapade förvåning på arbetsplatsen eftersom jag ju aldrig brukar vara sjuk. Första sjukdagen detta läsår – tror jag. Och så hemma igår på förmiddagen för att spara rösten innan den insats jag trodde jag skulle mäkta med som inledning till återgång i verksamma livet: pratgruppen i Luleå. Dit for jag alltså och det var vad jag tålde*. Febern tillbaka på kvällen och hosta till 02.00 ungefär. Således hemma också denna dag men i morgon skall jag tamefaktiskt på jobbet. Jag är less!!

Läsare som är vän av ordning torde här illvilligt tänka:
Har du varit hemma hade du väl kunnat skriva något tänkvärt under någon av kategorierna Exe-geten bräker, Församling, Politik eller Predikaren 12:12. Det var ju så länge sedan sist. Eller nåt kul! Det var det ännu längre sedan du gjorde.

Vad gäller Exe-geten bräker ligger det Bibelvetenskapliga hobbyläsandet ganska duktigt för fäfot. Naturligtvis håller jag på ned något och tittar förstrött då och då i mitt Nya testamente på grekiska. The birth of the Messiah heter en drygt 700 sidor tunn kommentar till de två första kapitlen i Matteus respektive Lukas evangelier. Snubblade över den – den är så tjock att den verkligen bokstavligen går att snubbla över – när vi var i Norwich i höstas. Författaren är den kvalitetssäkrade men framlidne Raymond E Brown – en bibelvetenskaplig gigant!**
Församling är en samlingsbeteckning för diverse kyrkliga skriverier. Beteckningen gäller givetvis saker och ting lokalt men framför allt på nationell nivå. Och där verkar inget hända….
Politik skulle ju kunna vara ett hett ämne nu när det är valår å allt. Men Hallå!! Jag är ju sjuk!!
Kategorin Predikaren 12:12 handlar om böcker jag läst. Väntar på en intressant en.
Allmänt blir alltså den grupp detta inlägga hamnar i. Skulle lika gärna kunna vara: Inget.

Och nu återstår 27 minuter till kvällens avsnitt av LOST.


*  ½krasslig som jag var hade jag dock för att inte smitta inställt en kort förbititt hos Tyra.
**  Jodå! Den vetenskapliga forskningen visar tydligt att evangelieförfattarna allvarligt menade att varken Josef eller någon annan varit på befruktande plats sådär en nio månader innan Jesus föddes, Sådetså! Evangelisterna trodde att Jesus födelse var unik och gudagiven – något som vissa ”moderna” besservisserteologer av både självlärt och disputerat slag har så svårt med. Och gissningsvis visste både den skriftlärde Matteus och läkaren (?) Lukas hur avel går till.

Kommentarer
Postat av: Ylva

JA du Stig - man kan inte bara hasta igenom din blogg för givetvis precis som när du pratar älskar du vårt språk och använder dig av allsköns vokabulär...På något vis får du på de viset att låta som om det är mer synd om dig än vad de är -avslöjad alltså ;)Nå men de är ganska smart också för på så vis håller du åhöraren eller åläsaren fokuserad på dig - kan man kanske tro... Krya på dig!

Kram Ylva

2010-05-06 @ 08:04:13
Postat av: Ylva

Ylva i Kiruna alltså :)

2010-05-06 @ 09:07:42
Postat av: Egon Berglund

Bäste Stig, vad jag förstår så gillar du ”Lost” eller du kanske är helt ”besatt” !!!

Själv är jag inte så förtjust i amerikanska skräpserier!! Nej engelsk film skall det vara som skildrar det vackra kulturlandskapet där. Jag är helt såld sen jag gick skola i Cambridge och reste runt i hela Storbritannien och Irland. Ikväll (100507)går en riktigt klassiker "Örnen har landat" på TV 8 kl.20.00 Filmen utspelar sig i en engelsk kustby under 2:a världskriget..



Länkar till en tidig scen från filmen "Örnen har landat" med utmärkt skådespeleri av Michael Caine som överste Kurt Steiner, en tuff och respekterad fallskärmsjägare och gruppchef. Genom att ingripa på den svages sida visar sig översten vara en modig och prin­cipfast man. Han tvekar inte att gå emot de som genomför det barbariska folkmordet för att göra det som är rätt och riktigt, trots att priset är högt för både honom och hans soldater.



http://www.youtube.com/watch?v=ddNYvUVCpjI&feature=fvst

2010-05-07 @ 19:04:00
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0