nyförlöst farfar

I morse skrällde telefonen vid tjugoisjutiden. Samtidigt som madammen som klivit upp tidigare svarade omvandlades jag från halv- till helt osovandes och upp som en raket. Mycket riktigt! Äldre sonen telefonerade in nyheten att vi kvällen innan avancerat till farföräldrar.

En flicka som heter Tyra!
4 kilo! 51 cm! 

I morse hade jag innan jag gick till arbetet inte tid att kungöra detta på bloggen. Kom dessutom då inte på något mer intelligent till bloggbeprydande bild än ett mobiltelefons-porträtt av mig själv som nyförlöst farfar. Så ser jag ut. Bättre blir det inte.
Promenerandes till arbetsplatsens andra dag av sportlovspersonalöverläggningar, framtidsplaneringar, strategi- och prioriteringsdiskussioner och allt annat tänkte jag: Idag är jag nog inte lätt att få på dåligt humör!
Någon timme in på förmiddagen blev en helt annan mobilbild aktuell men det är först nu på kvällskulan som det blivit tid att här publicera skönheten.

Alla i den unga familjen mår bra.

Tack Gud!


Kommentarer
Postat av: Pär

Stort grattis farfar Stig!

2010-03-02 @ 20:47:37
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: Hanna

Grattis till barnbarnet och farfars-titeln!

2010-03-03 @ 18:46:18
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0