mellanlägg

Jag måste tillstå att jag saknar LOST – alltså den TV4-serie som nådde sitt ömkliga slut för ett antal veckor sedan. Jag saknar inte programmet i sig men suktar efter anledningen till att skriva ett blogginlägg på onsdagar om vadsomhelst bara för att i slutet kunna ange hur många minuter det var kvar till klockan 23.10 då avsnittet började. Det känns tomt på något vis.

Något substitut för LOST har jag inte hittat – i vart fall inte i TV-tablåerna. Här menar jag inte att det saknas program att titta på men jag har inte lyckats finna något riktigt nördigt som gör att jag drivs till att skriva ett blogginlägg mitt i veckan – så kallade mellanlägg eftersom det oftast blir under veckosluten som tid finns att på allvar skriva de vanliga inläggen. Eller utlägg då de läggs ut på bloggen. Dessutom kan ju ett veckoslut ge mer än ett blogginlägg – så kallade pålägg.

Ser jag tillbaka finns i bloggen en och annan översatt artikel från den israeliska tidningen Haaretz. De texterna torde närmast vara att betrakta som avlägg av sådant som större tänkare än jag klurat ut. Jag har funnit att den tidningen inte sällan men inte heller alltid ger mig belägg för den hållning jag har till situationen i det konfliktområdet. De överlägg-ningar som nu skall starta skall verkligen bli intressanta att följa.

Gissningsvis har läsaren kommen såhär långt insett att det jag nu skriver är ett så kallat underlägg, en litterär skapelse av så låg kvalitet att ingen förlägg-are i världen skulle vilja ge ut det i tryckt form. Ändå har jag inte använt var sig fläsklägg och fågelägg i någon meningsfull meningssammansättning*. Med den bristen bilägger jag ändå skrivandet med tillägget att det just blivit onsdag och att det nu skulle ha varit 1369 minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST – om det sänts något.

I alla fall är det nu läggdags.



* Inte heller har jag fått in ordet läggings i texten även om det på grund av svalare väderlek snart torde vara dags för sådana. Fast när det är män och pojkar som har sådana kläder kallas det långkalsonger och bärs osynligt under andra plagg.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ett förslag till återkommande formulering kan ju vara typ: "nu är det fem minuter kvar tills jag ringer Tobbe och ljuger en stund.

2010-08-25 @ 12:03:32
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Lost, vad är det? Googlade och ser att serien sänts sedan 2004 och jag har inte sett ett enda avsnitt. Hur kan jag ha lyckats missa/undvika det? Å andra sidan har jag inte läst Pippi Långstrump heller och försökt att slippa se henne härja runt i TV-rutan. Hur onormal behöver jag känna mig?

2010-08-26 @ 11:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0