drömmer ännu

Mina bloggskriveriambitioner är definitivt betydligt högre än vad som faktiskt blir av. Många stolpade anteckningar finns från de sista veckornas reseriraseri men tiden att omsätta dem i för andra läsbart skick har hitintills saknats av flera skäl.

Ett: Jag har ett liv!
Eller borde i alla fall ha ett liv. Efter jag har varit borta så pass mycket blir det ju lite osalt om jag hela tiden sedan jag till hustrun överlämnat lämpligt inköpta gåvor bara puppar in framför datorn hela tiden för att skriva det som är mitt. Familj och annat är ju viktigt – typ.

Två: Jag har ett jobb!
Jobbet behöver jag sköta på ett någotsånär anständigt sätt. Massor ligger efter eftersom jag varit borta och mycket ligger framför. Dessutom hör till denna vecka lektioner, gemensam utvärdering av Englandsresan, kontakter och planeringar på lång sikt – verksamheten 2010 med ett konfirmandarbete som drar igång om ett par veckor – och förberedelser för en del speciella kursdagar på näraliggande sikt. Till det sista hör till exempel vad mer än halva onsdagen fylldes av i form av ett rejält arbetspass kring temat Bibelsyn med präster och konsulenter anställda av EFS i Norrbotten.

Tre: Jag behöver sova!
Är faktiskt inne i en lite trött period som jag inte tolkar annat än att de många intrycken från resorna så att säga kommer efter i en form av baksmälla – bildligt menat. Att det är så visas bland annat av det faktum att jag varje morgon jag minns vad jag drömt konstaterar att jag drömt om intrycken under resorna, främst den till Betlehem.

Fyra: Saker måste läsas!
Det gäller ju att vara uppdaterad vad gäller nyhetsflöden etc både i kyrka, samhälle och värld. Att till detta ägna någon liten stund åt en intressant bok med bibelvetenskaplig och kyrkohistorisk anknytning blir också aktuellt eftersom biblioteket snart vill ha tillbaka den för att sända den till universitetsbiblioteket i Uppsala där den har sin hyllgivna plats. Och så har jag bloggrannar vars skrivande jag söker följa.

Fem: Vädret är skit!
Mulet, grått, dimmigt, regnigt, svart, halkigt och bara så tröttande. Jag har inte sett solen sedan sista dagen – den enda – i England. Faktiskt riktigt humörnedsättande.

Dessutom: Några ting till!
JTR 969 passerade idag vid 21 års ålder besiktningen utan anmärkningar.
Nyheterna talar om att Israel planerar ytterligare folkrättvidriga bosättningar i östra Jerusalem och på Västbanken samtidigt som man demolerar palestiniers bostäder. Ogillar skarpt tilltaget och befinner mig därmed i sällskap med bland annat president Obama.
Vaccineras eller icke vaccineras – det är frågan....

Med detta har jag ändå lämnat ett livstecken....

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Är det inte dags att pensionera volvon snart?

2009-11-19 @ 09:43:54
Postat av: Hanna

Det är väl en av anledningarna till att jag aldrig bloggar nu för tiden - "jag har ett liv". Småbarnen pockar på.

2009-11-19 @ 18:54:15
Postat av: Anna-Karin

Vaccinera dig! Du hinner inte med någon bäjkånfeber just nu.....

2009-11-19 @ 22:22:25
Postat av: johnny.lestander

Roligt att du lever, man började smått undra. Träffade hustrun på konsum och frågade försynt om vars du var. Ibland skriver du faktiskt så infernaliskt tjorvat så man får ju faktiskt tänka efter men det kanske är meningen.



Johnny

2009-11-20 @ 02:10:05
URL: http://www.j-lestander.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0