äcklaration


Jag vill deklarera att jag har äcklarerat!

Den årliga äcklarationen är en typ av vårtecken som får mig att önska mig en evig fimbulvinter. Jag önskar mig ett vårlöst bottenfruset äcklarationsfritt tillstånd där tillvaron täcks av en glaciär så tjockt att Grönlandsisen förefaller nattgammal i jämförelse. Jag önskar att fjärde maj - i vår var det som var äcklarationsdatumet - aldrig skulle komma utan tillvaron stanna i en vårlös frusen februari. Varför? Jo för att jag hatar att äcklarera!!

Så var då detta deklarerat!
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det skatterna som äcklar? Kanske du skulle söka medlemskap i MUF eller nåt i den stilen?

2009-05-03 @ 15:18:36
Postat av: bloggaren själv

Nejnejnejnejnejnejnejnejnej!!!



Skatt är det nödvändigt och kul att betala!! Till skola, vård, omsorg och andra gemensamma angelägenheter. Och nu är jag INTE IRONISK! (stora bokstäver = skrik på webben).



Att jag som är frisk, arbetsför och har arbete genom skatter hjälper till så att de som är sjuka, behövande, arbetslösa eller ännu inte vuxna har det bra är en för mig naturlig kristen tanke.

Jag gillar alltså inte den nuvarande regeringens avfällighetsfasoner att ge till dem som har och skita i de andra. Personligen har jag tjänat ekonomiskt på borgarna men jag hoppas ändå på en ny hållning där solidariteten framledes skall förstärkas - och rimligen bli dyrare för mig.



Det är alltså själva äcklarationsblanketterna och datum och den onde och hans moster som får mig att rysa. Att betala skatt - det är i sig kul!

2009-05-03 @ 16:27:53
Postat av: Sommarmoln

Håller med dig Stig!

Årets ångestdag= deklarationsdagen!

Nu ska jag dessutom till tandläkaren denna ångestfyllda dag!

Bläääää!



Hälsn Ola

2009-05-04 @ 09:03:15
URL: http://sommarmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0