avlänkning

Det har skett en förändring i länklistan till höger. Minnesgoda läsare från fordom kan notera att länken johnny lestander numera lyser med sin frånvaro. Ingalunda har han refuserats av mig! Näpp! Orsaken till att länken avlänkats är att de inte längre länkar till något och detta alldenstund - fint gammalt ord - kamraten Lestander beslutat sig för att sluta blogga. Han har även tagit bort resultatet av sin möda från nätet.

Tycker det är lite trist faktiskt. Han hade en egen bloggstil ganska tvärtemot andra jag länkar till. Dagligen kunde han sprätta iväg ett tiotal smärre inlägg om lite av varje. Ofta var det kommentarer till saker han läste om i tidningen eller fick del av via andra media. Inte tyckte jag alltid att allt var intressant men eftersom frenesin och fliten var stor fanns det något för alla smakrikningar. Eller i alla fall många. I inläggsfrekvens var han bland länkarna alltså något av en extrem men till skillnad från andra som - utan att uttalat ha tagit sommarpauser - skriver bara ett eller ett par inlägg i månaden gav han valuta för surftiden och borde därför stå som något av en inspiration för fler.


När jag läser vad jag nu skrivit märker jag att det låter nästan som en inmemoriam-text av det slag man kan hitta på familjesidan i lokala världsbladet*. Så är min skrivning givetvis ej menad. Jag vill bara fästa läsarens uppmärksamhet på att länken inte längre är kvar.



*  Piteå-Tidningen alltså.

Kommentarer
Postat av: egon berglund

Jag kan inte alls se din länklista, jag använder mej av Webbläsaren Mozilla Firefox

2009-07-10 @ 15:01:11
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0