sommarresan del 1

Så har då sommarens söderutresa, med därtill hörande vistelser på olika ställen, upplevelser av stora och små saker, intryck av ditt och datt och så vidare, påbörjats. För eventuella illbattingars skull säger jag redan nu att fastän bloggarn - alltså jag - är borta så står villafastigheten ingalunda tom och övergiven eftersom vuxna sommarjobbande barn bebor huset.


Nåväl - igår måndag rattades nybilen söderöver. Första pausstopp blev någonstans i vad som brukar kallas det fromma Västerbotten. Med det åsyftas som regel kustbygderna där det i var och varenda by befinner sig ett bönhus - eller åtminstone ett hus som varit ett bönhus. Invidstående telefonfotografi visar en sak som det gjordes reklam för på platsen: Bed & Golf. Är det inte fromt så säg?


Paus två var strax norr om Övik där mostern besöktes. Hon är min mors yngsta syster och ende kvarvarande av den generationen på mammas sida. Det är alltid roligt att träffa henne.


Paus tre togs strax norr om Sundsvall på en plats där Mammon dyrkas å det vanvettigaste. Däer stannade vi för att få i oss en middag endast. IKEA på platsen har den fördelen jämfört med anläggningen i Haparanda att man kan gå direkt från ytterdörren till restaurangen och sedan ut igen. I Happis måste man på förplanerade gator traska genom halva affären innan man kan få sig en köttbulle. Efter bullen blir det sedan att löpa gatlopp genom det frestelsefyllda templet innan man når befrielsen utomhus. Telefonbilden invid visar tempelplatsen med månglarkundernas alla fortskaffningsmedel.


Paus fyra blev kort och tragisk. Strax söder om Sundsvall finns en godisbutik extra large. Där stoppades och diverse sötsaker inhandlades. En seg hallonsmakande Ferrari kom innan vi lämnat parkeringen att ramma en av mina kundtänder som tappade både krona och klave vid kollisionen. Harmeligt!! torde vara bästa sättet att uttrycka vad jag känner.


14 timmar efter start var vi framme hos svärmor i Tierp. Pausandet tog väl sådär dryga tre timmar så den nyinköpta bilen - med klimatanläggning - hade tjänat oss väl.


Kommentarer
Postat av: Tessalisa

Det var då en välda massa pausande! ;-)

Borde inte "nybilen" vara så bekväm att man därför hellre väljer att stanna i bilen än att pausa utanför?

Illa detta med tanden. Det låter som att det blev ett både dyrt och smärtsamt möte med den Ferrarin!

2008-07-05 @ 01:42:11
URL: http://tessalisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söndag idag och fortfarande inget helginlägg...



Stamläsarna vill veta hur den nyinhandlade traktorn fungerar

2008-07-06 @ 13:28:15
Postat av: bloggarn själv

Hav förtröstan du lilla och krympande läsarhjord!!

Jag är nu hemkommen från Schwärje-resa med upplevelser och funderingar kring mångahanda saker som jag avser att blogg-medela så snart tillfälle ges.

Jag är nu också inkommen till förberedelser samt genomförande av OAS-möte denna vecka och det kommer jag ävenledes att bloggberöra

- försåvida jag inte blir omkommen av allt spring och skubb.

2008-07-08 @ 11:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0