den tredje vägens bloggeri - 1: XYL 252

Så har då OAS-mötet* lagts till handlingarna - åtminstone för en tid - och bloggskrivandet kan återupptas. Det leder till att jag ställs inför ett val mellan två olika tillvägagångssätt.

  1. Jag kan skriva ett inlägg om allt som hänt sedan jag skrev sist inklusive vad jag då skrev att jag senare skulle kunna skriva om. Ett sådant inlägg skulle bli långt som halva fjolvintern och därmed ogenomläsningsbart för den arma läsekretsen.
  2. Jag kan skriva ett antal smärre inlägg om de olika tingen som timat men det skulle skapa en uppsjö inlägg under mycket kort tidsrymd vilket får läsaren att tröttna eftersom han eller hon då måste läsa inläggen ett och ett i en lång kedja.
  3. Den tredje vägen är att skriva korta inlägg kring ett urval av händelse och tankar och publicera ett eller två per dag samt hoppas att inget mer händer som tarvar speciella mer aktuella kommentarer. Skulle dagarna framledes fyllas av bloggvärda händelser kommer jag aldrig ikapp.**

Den tredje vägens första inlägg blir därför en kommentar kring hur det nyinköpta fordonet uppförde sig under långkörningen samt också i fortsättningen artar sig. Det hela gick bra! Dessutom:


Bilen är intelligentare än vad jag själv är!


Ofta har jag genom åren under bilkörning undrat: Vilken temperaturen är det ute?
Den nya bilen vet! Den förser till och med upplysningen med snökristallstjärna när temperaturen är +2 eller lägre. Detta såg vi under resan norrut då nattemperaturen kring Lövånger, strax innan solen gick upp, var +1!

På samma sätt har jag ofta tänkt: Hur långt kan jag köra innan jag måste tanka?
Den nya bilen vet!! Och meddelar genom dissplajen hur många kilometer det är kvar till soppatorsk även om den inte använder det ordet, ej att förväxla med torsksoppa.

Bilen är således intelligentare än vad jag själ är!***


Det är så ovanligt att se dig i en fin bil sa den lokala kvinnligprästiga brunettkollegan till mig.
Dig är man van att se köra en rishög.
En lite orättvis anklagelse kanske...



*  I dagens Piteåtidning finns en artikel - den tredje om sommarens möte. I webb-tidningen är den kraftigt förkortad jämnfört med pappersupplagan. Bilden är dock helt OK. Mer text finns i Kyrkans Tidnings artikel.

**  Jag vet!! Jag vet!! Jag vet att min blogg inte alltid innehållit bloggvärt stoff!

*** Sannolikt finns i läsekretsen folk som anser att redan den ljusblå VW 1500 jag hade i början av 70-talet var smartare än vad jag då var och nu är - den som hade både hastighets- och bensinmätare.


Kommentarer
Postat av: Terjemaiken

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2010-05-07 @ 11:11:02
URL: http://terjemaiken.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0