repristider

Sommaren innebär repriser även om det inte är lika tydligt nu som förr då det bara fanns en eller två eller tre kanaler på TV. Då kördes reprisen på somrarna så att det märktes. Nuförtiden med sjuttielva kanaler på TV kör en kanal vad man kunde se på en annan kanal för ett par år sedan* så repriseringskänslan blir inte lika sommarstark utan mer åretruntmalande.

Något som också verkar vara repriser men alltid är nytt och spännande är bärplockning. 2005 och 2006 nämnde jag på mitt sedvanliga entusiastiska vis att vi funnit bra med åkerbär. Så också detta år! Varför jag inte nämnde något förra året vet jag inte... 


*  Någon kanal - vet inte vilken - kör gamla LOST-avsnitt. Jag har inte fallit! Väntar tålmodigt på om eller när TV4 skall återuppta onsdagsnöjet. Kollade just på fyrans hemsida där jag fann en notis om januari-februari 2009. Det är många minuter kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0