oj vad det regnat...

I brist på verkliga nyheter eller annat att kommentera kan några rader tillägnas vädret. Ett besök på www.smhi.se gav möjligheten att bifoga bifogad beskrivning av de sista timmarnas regn i Älvsbyn. Egentligen är jag lite förvånad över att de skyfall vi haft inte gett fler millimetrar.

OS i Beijing har också inneburit fall. Svensk tös stöp över häcken, alltså inte sig egen utan ett hinder avsett att försvåra lubbandet. Trist. Att det sedan kom att diskuteras i TV under gårkvällen i rena krishanteringstermer är i och för sig intressant. Så allvarlig vare sig nationellt eller personligt bör det väl rimligen inte anses vara. Att Holmen inte tog medalj är väl inte heller en nationell katastrof. Men kul hade det givetvis varit.

Ett antal kvällar förra veckan, igår kväll samt ikväll - sista avsnittet - har jag suttit fäst vid TV1-serien Den inre fienden. Intressant och riktigt bra. Hoppas att många andra också sett den. Allvarliga undertoner i något som egentligen är fiktion.

Och så har det börjat jobbas så smått med planeringar inför kommande termins olika kurser och sammanhang. Lite förträffar har det blivit och i morgon samlar rektor sin personal under fanorna.

Kommentarer
Postat av: SvBG

Jag förstod att "Den inre fienden" skulle vara bra, men eftersom alltför stor del av tiden upptas av överdOSer har jag spelat in serien. Vid tillfälle kommer den att kollas på...



Och visst är det intressant med de nationella kriserna...

2008-08-19 @ 19:19:53
URL: http://www.svenbertilgrahn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0