teologisk profil eller nåt

På nätet finns en massa intressant. Tipsad via en annan blogg uppsökte jag länken nedan där man kunde svara på en massa frågor samt få sin teologiska profil uträknad. Resultatet för mig blev följande uttryckt på det engelska språket:

93% Evangelical Holiness/Wesleyan
82% Neo orthodox
75% Emergent/Postmodern
71% Roman Catholic
57% Reformed Evangelical
46% Charismatic/Pentecostal
39% Classical Liberal
39% Fundamentalist
25% Modern Liberal 

I ord blev beskrivningen denna:
You scored as a Evangelical Holiness/Wesleyan. You are an evangelical in the Wesleyan tradition. You believe that God's grace enables you to choose to believe in him, even though you yourself are totally depraved. The gift of the Holy Spirit gives you assurance of your salvation, and he also enables you to live the life of obedience to which God has called us. You are influenced heavly by John Wesley and the Methodists. 

Wesleyan/Metodism finns praktiskt taget inte i Sverige. Men metodismen som är påverkad av Luther kom att påverka Carl Olov Rosenius som påverkade väckelserörelsen EFS som tidigare positivt påverkat Svenska kyrkan som påverkat mig. Att det sedan idag är si och så med det evangeliskt-lutherska både i kyrkan och EFS är en annan sak. Jag gillar utfallet för egen del men är lite bekymrad över de liberala tendenserna - typ.

http://quizfarm.com/run.php/Quiz?cmd=showResult  

Kommentarer
Postat av: Åsa Norman

Hej! Om du vid tillfälle har tid skulle jag gärna vilja veta vars man hittar det testet du beskrivit. Hittade en massa andra tester men inte just detta.

2007-09-07 @ 21:04:50
URL: http://normanova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0