Auschwitzresa dag 6

Så är det lördag kväll och packandet skall starta så smått eftersom vi flyger hem i morgon. Vi kommer att lämna Dialogcentret redan klockan 9.00 men beräknas inte vara i Luleå förrän omkring midnatt och hemma i Älvsbyn en timme senare.
Gissningsvis kommer jag inte under resan - man vet inte utifall på Arlanda - att kunna blogga och i kväll behöva rumskompisens bärbara till annat. Rapporten från denhär dagen med morgondimma över koncentrationslägret och annat kommer därför att skrivas på måndag eller tisdag - hoppas jag. Måndag kommer nämnligen eleverna till folkhögskolan och terminen börjar, övrig tid kommer sannolikt att behövas för att komma ikapp den vecka jag varit fråvarande från arbetsplatsen.
Familjen har väl också rätt till uppmärksamhet även om 29 års äktenskap innebär att några dagars frånvaro inte känns som man varit i något av universums svarta hål. Dock längtar jag efter dem, att få höra vad som sig tilldragit haver samt få berätta en del av mina intryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0