småmysigt

Torsdagen var det seminarium i Uppsala. De som startat förra hösten med ambition att bli teologie magistrar våren 2006 möttes för föreläsningar och förevisande av vad man gjort hitintills. Det var så trevligt att ingen vill bli klar till våren, inte ens de som kan. Själva över-liggandet kan bli den livsstil vi utvecklar.
Själv är jag osäker på om mina studier kommit in i en återvändsgränd eller bara tagit ett sidospår som kanske går framåt i större omfattning än jag anar. Men det är i vart fall kul att möta några som är intresserade av de specialfrågor jag själv funderar kring. Och som själva funderar kring oerhört intressanta fullständigt till synes ovidkommande ämnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0