nebogrubbel 03

Det blir en egen kategori!

 

Nebogrubbel.

 

Kategorin innehåller föredettingen Stigs egna funderingar kring Gudsfolkets dvs Kyrkans sam- och framtida öden och äventyr – samt andras reflexioner i större eller mindre anslutning till saken. Jag tog beslutet igår när jag fann att blogginlägget nebogrubbel 01 fått en längre kommentar – på Facebook!

 

På Facebook? Det var ju här jag skrev! Men kommentaren kom där. Och jag gav där ett svar på den kommentaren och det gav en kommentar till där.

Ingen ordning alls! Tokrörigt! Omöjligt att följa annat än möjligen för mig och den andre.

 

Den Facebooksdialogen och eventuellt andra kommer därför att kopieras in här och detta av två skäl. Dels tror jag den blir lättare att följa – om man vill göra så. Dessutom ”arkiveras” tankarna i ett inte fullt så dagsländeaktigt som i FB.

 

Hur skiljer sig då denna nya kategori från den tidigare och bestående Församling?

 

Det vette kissemissen! Annat än att överlappningsrisken är påtaglig.

I dagens skrivande stund tänker jag att Nebogrubbel ska ha en mer generell ton och ett mer övergripande innehåll och Församling får röra sig om mer dagsaktuella ting. Man behöver inte vara raketforskare för att inse att sakerna inte sällan betingar varandra.

 

Med detta sagt, noble Bloggläsius, manar jag dig att vara uppmärksam på just vilken kategori ett blogginlägg placeras i. Ordet nebogrubbel med ett angivet nummer blir hädanefter inte en monotont angiven återkommande titel utan inlägg av den typen kan få andra och olika titlar. Tidigt i texterna avser jag dock att ange kategorin där jag anser det höra hemma.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0