inklusivt språk

Till höger finns en lista över de Kategorier jag sorterar mina blogginlägg under. Den minst använda är Nygammalt skapad för att reprisera tidigare läsvärdheter, något jag inte gått in för att göra. Bloggpolicy är en annan sällan använd kategori. De presentationer som finns där gäller fortsättningsvis och har stått sig väl genom åren. Just detta inlägg hamnar dock där.

 

Jag har skapat en ny kategori – Farfar/morfar funderar. I listan kommer den efter Farfar funderar som instiftades för drygt sju år sedan. Den tar jag naturligtvis inte bort. Jag kommer bara att inte publicera mer där. Jag är ju nu också morfar så allt jag framöver skriver som har direkt koppling till Tyra (7), hennes lillebror Adrian (5) och deras nu nyfödda kusin Lisa kommer att bokföras under den nya mer inklusiva beteckningen.


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Lindahl

Alltid detta inklusiva språk!

2017-06-08 @ 21:11:41
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0