lite mer om min blogg

Kanske är det på sin plats med en liten presentation av dem jag länkar till längst nere till höger – samt en beklaglig ändring i beståndet.

 

Först och främst skall sägas att det inte finns någon påtaglig strategi bakom vilka bloggar jag valt att länka till. Det är ganska slumpartat, faktisk. Det är inte alls givet att jag och dem jag länkar till tycker lika – det vore väl för enfaldigt! Det gemensamma är bara det att jag känner personerna ifråga eller har att göra med och kan rekommenderar de länkar som inte är personliga. Det finns ingen ambition hos mig att vara fullständig eller mångfaldig utan länklistan är snarast min egen latväg till platser på nätet jag vill besöka – och kan tänka mig att tipsa om.

 

  • ANDRA BLOGGEN är ganska vilande. Jag öppnade den då bloggverktyget i den här bloggen inte medgav publicering av film – eller så fattade jag inte hur man gjorde. Den innehåller främst filmsnuttar med barnbarnen i baby-ålder, en publiceringsverksamhet jag stramade åt närde blev lite större. Jag har 100% förtroende för bloggaren.
  • böcker om allt går till en databas med all litteratur som finns i svenska universitets- och högskolebibliotek. Kul att botanisera i.
  • dagens kyrka är en portal för en del andra bloggar medkyrklig anknytning. Jag finns själv med där men besöker den bara då och då.
  • folkhögskolan är min tidigare arbetsplats. Där händer mycket både vad gäller kurser och kulturarrangemang. Dessutom får man genom länken snabbt reda på vad som erbjuds till lunch.
  • johnny lestander är en snubbe här i samhället – ekonom. Han bloggar om allt möjligt – nyheter, religion, händelser och en förödande massa fotboll. Personligen bekant. Läses dagligen.
  • minstabröder tittar jag också in hos mest varje dag. Han uppdaterar mig med notiser och nyheter om situationen för de kristna i Palestina. Finns också på Facebook.
  • sandahl trampar vidare följer jag varje dag han tar ett steg. Frispråkig och fribråklig kyrkodebbatör som fast han ibland trampar i klaveret ändå på ett upplysande sätt trampar på många av det kyrkliga etablissemangets ömma tår.
  • stig sundström var tidigare präst i Älvsby församling. Nu är han verksam i Västerbotten och bloggar personligt om hundar, husrenoveringar, tro och församlingsliv – alltså ditt och datt.
  • tobbe lindahl är en god vän sedan vi var i 10-års-åldern. Honom tittar jag till varje dag – fast han skriver ungefär var tredje. Så präst han är är det ofta lite ifrågasättande om kyrkliga ting – men inte alltid.
  • ylva sarri återkommer jag till nedan.
  • älvsby församling är min arbetsplats. Jag kollar inte hemsidan varje dag – jag är ju där, vettja! – men rekommenderar länken för andra.
  • älvsbynyheter är en lokaltidning på nätet.

 

Då åter till ylva sarri – som i och med detta inlägg tagits bort ur listan. Tyvärr. Hon är också en bekant. Med samisk identitet skrev hon om intressanta saker, fjäll, natur och tankar. Förutom sakinnehållet var hennes språk och sätt att skriva en ren njutning.

Att jag använder förfluten tid betyder inte att hon tillhör det förgångna, bara att hon inte bloggar längre. Senaste bloggposten är från mars förra året. Då jag vill att mina länkar skall gå till ställen där ”det rör sig” försvinner ylva sarri från listan – men kommer tillbaka om hon fattar tangentbordet på nytt!

 

PS. Jag tar gärna emot tips om länkar. Vill inte ha det alltför ensidigt, inte heller alltför prästerligt. Gärna lokala bloggare. Av alla tips kommer ändå urvalet att bli mitt! Jag vill kunna känna att jag rekommenderar dem för läsning och jag vill inte ha för många länktips på min blogg. Ett dussin – typ. Men tips kan jag ta emot – hur många som helst! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0