flykt norrut - 7

Nu är det bara eftermiddag men jag sätter mig ändå ner för att skriva lite – mest för att jag nu är en gömd asolsökande som dragit mig för att gå ut. I alla fall har jag undvikit skidåkning. Varför? Jo det blåser en och en halv rackare. Och snöyr ganska duktigt. Inte så mycket ny snö som gammal som blåser omkring. Alla liftar är dock stängda utom två knappdito i barnbackarna. Kort promenad bara.

Likt alla andra gånger jag bloggar skrev jag igår en notis på Facebook om att jag bloggat. Som reklam – typ. Vad det får för effekt vad gäller läsare vet jag inte men jag gör så – sådetså. Ibland uttrycker då folk att de gillar min länk – alltså länken till bloggen – och då och då kommer kommentarer på Facebook rörande blogginläggets innehåll. Så blev det också i fallet flykt norrut – 6. Tyras faster i Umeå samt en tös som jobbar här i Björkliden ifrågasatte i skarp förebrående ton avsaknaden av så kallade Tyra-bilder i inlägget.

Nu skall i sanningens namn sägas att så många Tyra-bilder inte blev tagna igår. Vi slalomade men det är hon lite för liten för. Var med sin mamma - som inte heller slalomar - hela dagen. På kvällen spelades en filmsnutt in men i en i hemmet lämnad dator finns redigeringsmöjligheterna. Resultatet kommer att kunna betittas först någon gång åt veckan.
I blåst och snödrev strävade jag i vart fall tidigare idag upp mot hotellet för att med madammen – som åkte i barnbacken – äta mig en lunch. I motlutet mötte jag då hon som onekligen sätter prick på tillvaron. Och mobiltelefonbild kunde plåtas. Och beses härinvid.
Räcker för att inlägget hamnar i kategorin Farfar funderar.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Pulktjockis! Och sötast i världen, förstås.

2011-04-09 @ 16:04:37
URL: http://rabbithearted.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0