tentavick

Tyras föräld… – Tyra är mitt barnbarn om nu någon läsare inte snappat upp den saken – …rar studerar bägge vid Luleå tekniska universitet. Då de kommande vecka står inför tentor av skilda slag, grader och omfattningar for jag och Tyras farmor till Luleå i morse i avsikt att skapa studiero och tidsvolym genom att se till att den lilla Sprallan skulle ha tillsyn. Tre måltider, en långpromenad och ganska mycket mys hans med innan föräldrarna dök upp någon timme tidigare än väntat.

Givetvis filmade jag!
På ANDRA BLOGGEN – alltså här – kan ättekniken de tre måltiderna studeras i ca 1½ minut.

Mellan varven har jag idag också sett en del filmer på YouTube med en debatt mellan en palestinsk mycket god teolog med Guds kärlek i Jesus Kristus i fokus å ena sidan och en kristen-sionistisk pastor med aggressivt framförda lösryckta gammaltestamentliga Bibelcitat i sin arsenal å den andra. Samtalsledaren drar också åt det kristet-sionistiska hållet men är åtminstone lyssnande och söker förstå. Länkar till YouYube hittar man på bloggen minstabröderhär. Tyvärr är ljud och bild dåligt synkat. Det är inte omöjligt att jag kommer att mer mångordigt kommentera saken under rubriken Jesus eller Bibeln.

Nu är det 140 minuter kvar till kvällens avsnitt av The Event.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0