vatikanen tycker som jag

Den 25 januari skrev jag en liten snutt om slarvig bön om förlåtelse. Inlägget - som är värt att återstudera - hette om starka ord och förlåtelse och pryddes med vidstående bild. Jag slutade då med orden:
Nu vill jag vara generös ... och ursäkta honom. Men jag tycker här - och i många andra sammanhang - att man mer exakt skall beskriva sin skuld och inte villkora den med "om någon..."

Ett mycket bra exempel på vad jag menar om bön om förlåtelse, ursäkt mm hittar man i den här länkade artikeln i tidningen Dagen. Observera hur Vatikanen motiverar varför de inte vill förlåta, godta den pladdrige biskopens ursäkt. Och jämför Vatikanens tankar med sista raden i mitt januariinlägg.

Heja Rom!!

Kommentarer
Postat av: Ola Vikman

Det är stort att förlåta, väldigt stort.

Mvh Ola

2009-02-28 @ 16:17:18
URL: http://sommarmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0